fredag 25. mai 2012

Lykke!



Denne vakre, lille figuren fra Willow Tree heter Happiness - Free to sing. laugh, dance..... create!

Jeg har en slik hjemme i stua. Den uttrykker meg, livet mitt og hva jeg ønsker for meg selv. Jeg er fri. Fri til å synge, le, danse. Fri til å leve!

Hva er lykke? Et lite ord med enorm betydning. En dyp glede eller følelsen av dette. Mange av oss strever og streber hele livet etter den følelsen. Hva som frembringer lykkefølelsen er så mangt, men vi vet alle at det å være lykkelig er noe vi virkelig ønsker å være.

For litt over et år siden begynte jeg å kjempe for meg selv igjen - og alt virket så uoverkommelig. Jeg var deprimert og følte jeg ikke var verdt noe. Jeg hadde lagt på meg mange kilo, jeg mislikte mitt eget speilbilde og foraktet meg selv. Men jeg hadde likevel kommet til et punkt der jeg ville kjempe. Jeg tenkte at det å gå ned i vekt var noe jeg kunne begynne med. Jeg tenkte at dette var mulig å klare og ville gi meg en følelse av mestring og jeg kunne møte speilbildet mitt med litt mindre forakt. Nå har jeg gått ned tolv kilo, vekten har stått stille siden oktober/november i fjor. Skrytet mitt om at alle klærne mine er blitt for store kan sikkert bli kjedelig for både familie og venner. Men bak ligger det så mye mer enn bare en slankekur.

Jeg er så ufattelig stolt av meg selv og det jeg har oppnådd! For et års tid siden var tanken på at jeg kunne bli glad i meg selv igjen ikke mulig å tenke. Og nå.... Stolt og glad møter jeg mitt eget speilbilde på badet. Smiler til meg selv og gir meg selv anerkjennelse og respekt for det jeg har gjennomført, mestret og mestrer.


Jeg vet at jeg har langt igjen
Jeg er ikke ved veis ende. 
Jeg har jo hele livet foran meg!

Jeg er fri.
Fri til å synge, le, danse.
Fri til å leve!



Dette er skriften på veggen på mitt soverom:


Dance
like nobody's watching

Sing
like nobody's listening

Love
like you've never been hurt

Live
like heaven is now



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar