torsdag 31. mai 2012

Omsorgsbehov




De siste dagene har jeg kjent på et stadig økende og overveldende behov for omsorg og pleie. Jeg viser stor omsorg for meg selv og selvpleien er stor, det er ikke det jeg savner. Jeg savner at en spesiell viser meg omsorg og tar vare på meg, tar imot meg og lar meg hvile og falle til ro i en god, trygg armkrok og bare være. Det kjennes som at det på mange måter strider mot ønsket mitt om å være singel og fri en stund.

Trygghet reflekterer jeg også mye rundt for tiden. Jeg uttalte for er par dager siden at jeg kun omgir meg med folk jeg føler meg trygg på, men jeg vel unna å svare på spørsmålet om hvorfor det er slik. Det er en vanskelig spørsmål å besvare, selv om jeg kan svare så vegrer jeg meg for å uttale det høyt.

Jeg har nå tilbragt mye tid alene hjemme på kveldene. Forsøkt å slappe av og koble ut. Det går ikke alltid like bra. Jeg må legge om strategien. En av de tingene som fungerte veldig bra på psyken i vinter var mosjon. Det var en av de aller viktigste tingene jeg holdt på med. Jeg må få på meg skoene igjen og det fort!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar