tirsdag 10. juli 2012

Værsyk





Jeg er stort sett ganske tålmodig med været, men nå begynner også jeg å bli værsyk. Lavtrykk, skyer, tåke og alt fra yr til styrtregn, dag ut og dag inn. Se nøye på bildet, så ser du et hode i profil i skyen. Jeg tok bildet for noen år siden etter et voldsomt tordenvær.

Er i full gang med akupunktur mot stress og livets påkjenninger. Min kjære nabo har gitt meg et tilbud jeg ikke kan si nei til; hun kommer gjerne innom tre ganger i uken og setter fem nåler i hvert øre de neste tre månedene. For en omsorg fra en dame full av entusiasme og glødende interesse for sine medmennesker! Jeg er rørt og takknemlig for at hun vil gjøre dette for meg. Nålene står i ørene i en times tid og jeg tar de ut selv. Det hender at nålene nærmest spretter ut av seg selv til tross for at jeg sitter stille eller ligger og slapper av. Og det hender at nålene nærmest sitter fast når jeg skal ta de ut. Snodig. Det er litt tidlig å sin noe om effekten av behandlingen, men jeg merker godt at noe skjer i både kropp og sjel.

Og det skyldes ikke bare været eller at det er feriestille tider i hovedstaden!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar