mandag 2. januar 2012

En god start er halve jobben

Det sies at en god start er halve jobben. Det stemmer, i alle fall i dag. Som følge av denne krevende livssituasjonen jeg er i er det en stor utfordring både å konsentrere meg og å prioritere det som skal gjøres. Jeg har en krevende jobb, en hektisk hverdag, er utpreget systematiker og beklageligvis også perfeksjonist. Det er en krevende kombinasjon! Jeg blir fryktelig frustrert over at jeg ikke fungerer skikkelig, det går utover selvtilliten og gir meg en følelse av manglende mestring.

Men i dag har jobben gått på skinner og jeg har fått gjort mye! En dag er ikke allverdens, men jeg gleder meg over at denne dagen har vært både fin og produktiv!


Med en god ukestart er jeg godt motivert til å opprettholde fokuset på tre viktige hverdagsoppgaver:
  • Spise nok og riktig slik at vekta fortsetter å gå ned
  • Å holde på søvnhygienen slik at jeg får nok søvn
  • Trimme regelmessig og på en slik måte at det genererer overskudd
Dette kan virke enkelt, men det er slett ikke tilfelle. Men når disse tingene fungerer gir det meg energi og styrke til å takle de andre utfordringene i livet mitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar