mandag 16. januar 2012

Lengre dager og mer lys

Jeg tilhører de som synes at vinteren er tung å komme seg gjennom og bruker mye energi på å komme meg gjennom "mørketiden". Så langt i vinter har det vært helt andre ting å tenke på og mange ganske trivielle ting og tanker får ikke oppta særlig mye tankevirksomhet. Så i stedet for at jeg tenker på at det er vinter, mørkt og lite snø ute, velger jeg å fokusere på at etter vintersolverv har dagen blitt nesten tre kvarter lengre og dagene blir lysere! Og det både i overført og bokstavelig betydning. Akkurat nå skinner ei blek vintersol bak et lett skydekke - så vidt nok til at trær, bygninger og mennesker kaster svake skygger. Det er viktig å nyte det vakre i øyeblikkene!


I går ble det endelig en treningsøkt. Har ikke hatt energi til å trene tidligere i uka og det var godt å kjenne at kroppen fungerte i går! Det gir meg motivasjon til å planlegge faste treningsavtaler med meg selv. Og etterlengtet energi og overskudd til å fortsette på veien tilbake til livet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar