onsdag 1. februar 2012

It's hard to smile when it hurts the most

Startet dagen med intens opprydding etter en vond kveld i går. Jeg var sliten og uforberedt og klarte ikke å beholde roen da det begynte. Ordene som kom gjorde ufattelig vondt og de spredte seg som gift i tankene mine, jeg klarte ikke å få de til å forsvinne. Ordene fikk overtaket og overmannet meg; alt er min skyld, min feil og mitt ansvar. De gamle tankene om at jeg ikke er verdt noe, ikke kan, ikke duger, og at alle som kjenner meg snart kommer til å gjennomskue meg krøp også frem fra mørket.

I det senere har det gjort godt å gråte, men ikke i natt. Det gjorde fryktelig vondt. Alt jeg hadde jobbet så hardt for å overvinne og legge bak meg var borte.

Det ble lange timer i mørket i natt mens kampen for å stoppe de destruktive tankene pågikk. Når det gjør som mest vondt å tenke, å kjempe, lindrer det ofte å søke tilflukt i musikken. Jeg lå i timevis og lyttet til rolig musikk og konsentrerte meg om å la musikken fylle kropp og sjel. La musikken hjelpe meg til å finne ro, og krefter til å møte en ny dag og ta opp kampen i dagslys.

I dagslys mister mange av nattens monstre sin kraft og de destruktive tankene blir lettere å overvinne. Med sterke oppmuntringer fra nære, gode venner og knallhard jobbing med å styre tankene tilbake til at det er jeg som bestemmer over tankene mine, gjenvinner jeg balansen. Gradvis.

Det som ble sagt i går er giftig avfall og behandles deretter.

Det er vanskelig å smile når det gjør vondt, det er sant. Men jeg smiler. Ubeskrivelig sliten, men jeg smiler! Jeg løfter blikket - og retter det langt fremover!



Fix you (Coldplay)

When you try your best but you don't succeed
When you get what you want but not what you need
When you feel so tired but you can't sleep
Stuck in reverse

And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone but it goes to waste
Could it be worse?

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

And high up above or down below
When you're too in love to let it go
But if you never try you'll never know
Just what you're worth

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

Tears stream down your face
When you lose something you cannot replace
Tears stream down your face
And I

Tears stream down your face
I promise you I will learn from my mistakes
Tears stream down your face
And I

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar