mandag 6. februar 2012

Jeg ser det nå

Jeg ser det nå
mitt nye liv.
Fremtiden min
som jeg har kjempet for.
Med alt jeg har av krefter og energi.

Jeg ser det så klart
Et nytt liv med blanke ark
og allerede med farger og innhold.
Ikke fylt med det som var,
men tanker om det som skal bli!

***
 
Først trodde jeg ikke det var mulig
- og turde ikke prøve.
 
Så skjønte jeg at jeg måtte
- og hadde ikke krefter.
 
Etterhvert forstod jeg at jeg ville
- men frykten var for stor.
 
Endelig klarte jeg å begynne
- jeg var klar til å kjempe!

***

 
Jeg ser det nå - mitt nye liv.
Jeg har kjempet, grått og vært langt nede, det var så langt igjen.
Jeg ser det nå - mitt nye liv.
Det er ikke lenge igjen før jeg kan lukke boka med det livet som har vært.
Jeg ser det nå - mitt nye liv!
Jeg er klar til begynne å leve mitt nye liv og fylle det med innhold.

***
Ønsket om å leve er størst og livet vant! Jeg vant!

***

Det är nu som livet är mitt!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar