tirsdag 15. april 2014

Motivasjon og trivsel


Høytidene er en stopp i de vanlige rutinene og gjøremålene. Jeg som i lang tid strittet imot rutiner og faste gjøremål har for lengst forstått at det er hverdagene og rutinene som gjør tilværelsen min litt enklere og mer forutsigbar. Påsken er en liten utfordring i så måte. Ikke for det, jeg har det i bunn og grunn veldig bra om dagen. Bortsett fra en ting; jeg har fått beskjed om at jeg må finne meg en ny jobb. Det er en stressfaktor som er krevende å forholde meg til. Jeg har for så vidt god tid på meg til å finne drømmejobben, men motivasjonen og trivselen på jobb har fått nådestøtet. Det er ingen god situasjon å være i.

Jeg tror alle som holder på med å finne seg en ny jobb kjenner på frustrasjon og motløshet innimellom. Tråle aviser og nettet for ledige stillinger, skrive søknader og registrere CV hos rekrutteringsfirmaer. Det er tidkrevende og til tider utmattende. Presentere seg på best mulig vis for en potensiell arbeidsgiver. Ingen respons. Nå har ikke jeg holdt på lenge og min bakgrunn og erfaring er innen et område der det meste av rekrutteringen går via ulike byråer. Etter påske starter arbeidet med å finne drømmejobben for alvor. Da skal jeg starte med å avtale intervjuer med vikarbyråer og rekrutteringsfirmaer.

Det er hovedoppgaven min fremover - å finne drømmejobben. Sommerfugler i magen!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar