søndag 6. april 2014

Søndagstanker



Deilig søndag formiddag :-) Sove lenge, nyte kaffe og bok i senga. Skjønt boka, den er litt tung å komme i gang med... Men det er jo en av mine utfordringer, å ha nok ro i hode og kropp til å klare å lese noe annet enn overskriftene i VG... 

Treningen går bra! Har hatt relativt mange småskader og betennelser i kroppen etter at jeg begynte med PT-trening, sånn er det å sette en utrent kropp som har passert 40 i bevegelse igjen. Så da det ble en litt større skade, overtråkket søndag for to uker siden, var jeg tross alt ikke helt uten mentale verktøy til å kunne tenke løsninger i stedet for problemer. For jeg vet at valget mellom å trene og ikke å trene er ikke et valg for meg. Jeg må, jeg skal og jeg vil trene. Sånn er det med den saken. Det er et enkelt valg.

Nå som jeg er kastet ut i å finne meg en ny jobb, trenger jeg treningen enda mer. Det er nå litt over en måned siden jeg fikk beskjed om det og jeg har resten av året til å komme meg videre. Jeg har vært sint og frustrert, skuffet og lei meg og har trengt litt tid på å legge det bak meg. Det har lite for seg å ta med slike følelser inn i en jobbsøkeprosess. Min stadige tvil og usikkerhet på hva jeg kan, hva jeg er god til, ja, om jeg er god nok er stor når det kommer til å presentere meg for potensielle arbeidsgivere. Å finne måter å redusere min indre tvil og uro på dette er en viktig oppgave.

I går var jeg avgårde og fikk akupunktur og fotsoneterapi. Det har jeg gjort regelmessig i mange år og jeg anser terapeuten like mye som en venn som en behandler. Behandlingen er vondt-godt på alle måter og det varierer hvordan jeg føler meg etterpå. Noen ganger trøtt og sliten, andre ganger opplagt og full av energi. Og alltid litt tankefull og takknemlig over de gode samtalene vi alltid har. 

I jakten på en ny og spennende jobb har jeg en tanke med meg som ble enda tydeligere etter timen i går; den viktigste jobben er å ta vare på seg selv. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar