lørdag 24. mars 2012

Gode råd

Noe av det fineste med å ha gode venner er deres tilstedeværelse, evne til å lytte, gi gode råd og oppriktig bare ville ditt eget beste. Blant annet. Og når vi er på avveie er det godt å ha de både som støtte og veivisere.

Denne uka har vært krevende å komme gjennom. Den livssituasjonen jeg har stått i alt for lenge har ringvirkninger på alle plan, også jobben og fritidsaktiviteter. De siste to ukene har jeg tenkt mye på det. Å både se og oppleve at jeg ikke presterer som jeg skal gjør fryktelig vondt. Spesielt fordi jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få snudd situasjonen. Jeg ser ikke hvilke mentale knapper jeg skal trykke på for å få det til å snu riktig vei. Dette setter meg i en tankerekke jeg har vært i utallige ganger; følelsen av å være mislykket. Derfra går det fort nedoverbakke.

Da gjør det utrolig godt å få denne smsen fra en klok venninne

- Tullsjor!! Dette er ikke et bevis på at du er mislykket. Dette er beviset på at du er mesteren i ditt eget liv. "Det er umulig"sa tvilen. "Det er farlig" sa frykten. "Det er unødvendig" sa fornuften. "Prøv allikevel" hvisket hjertet. Vær vinden i ditt eget liv i stedet for å bli blåst rundt av andre.

Å finne veien opp fra bunnen er ikke enkelt. De indre stemmene sier noe helt annet enn visdomsordene jeg fikk i kveld. Vind - kom til meg!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar