tirsdag 20. mars 2012

Roligere puls

Tilbake i en travel hverdag, med siste ukes tanker og opplevelser friskt i minne.

Flott tur ute i solskinnet på søndag - fange solstråler er en fin aktivitet! Snøen smelter, bare veier og lettere påkledning gjør utelivet enklere. Det var godt å gå i raskere tempo enn det har vært i det siste, godt å kjenne at både hode og kropp hadde godt av det. Tilfredsheten etter en fin tur ut etterfulgt av en lang og varm dusj er stor! Å planlegge inn trening er en utfordring, ikke umulig men stusselig å tenke på at også det må planlegges.

Nå er det uke med sønnen, godt å ha han hos meg! Han forholder seg greit til sin nye situasjon, men jeg ser også at han er sliten og han forteller at han sliter litt med konsentrasjonen på skolen. Det er ikke så uventet at han får en reaksjon av noe slag.

Det er fremdeles vanskelig å akseptere at jeg føler meg litt tiltaksløs og slapp samtidig som jeg føler meg som en sommerfugl i gjøremålene mine; jeg flagrer litt mellom ulike oppgaver og er litt usystematisk. Et par netter med skral nattesøvn hjelper ikke mye på det. Men jeg må bare holde fast ved å ta det rolig og la tiden gjøre sitt. Jeg har oppdaget at det å sette av litt tid hver dag til litt refleksjon og ettertanke faktisk er noe som hjelper! Det senker litt av stresset og jeg blir bevisst på hva som øker stresset og hva som senker det.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar