fredag 30. mars 2012

Påskeferie

For første gang på mange år gleder jeg med til en ferie. Det gikk opp for meg i går kveld. En litt bittersøt følelse... Men det hjelper ingen verdens ting å henge med hodet for det som har vært! Fortiden kan ikke endres, både gode og dårlige minner vil ha sin plass hos oss alle til evig tid. I alle fall så lenge vi husker det og i stor grad kan vi velge å huske de gode tingene og ikke tenke for mye på de dårlige minnene. Det er min filosofi selv om det nå for tiden handler mest om å la tankene sildre gjennom hodet uten å stoppe de eller presse de tilbake. Jeg tror det er nødvendig for å komme videre!

Når tankene får fred til å bearbeide seg selv er resultatet konklusjoner, innsikt og erkjennelser av ulike slag. Jeg velger å ikke snu meg tilbake og tenke på det som har vært; jeg holder blikket fremover og lar gleden over mitt nye liv få gode livsvilkår.

Det er veien jeg har valgt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar